Tuesday, October 12, 2010

Di saat fikiran menjadi sangat berat..


Ya Allah..Permudahkanlah urusan kami..Kurniakan kekuatan bagi kami untuk menghadapi kesukaran yang kami hadapi..Jadikanlah kami orang yang sentiasa ingat..Bahawa jika sesuatu kesukaran yang kami hadapi itu kami anggap terlalu sukar..Sesungguhnya ada lagi orang yang menghadapi keadaan yang lebih sukar dari apa yang kami hadapi. Kami sedar Ya Allah, Engkau tidak menguji hamba-Mu melainkan mengikut kadar yang mampu hamba-Mu hadapi. Kami yakin, walau sesukar mana pun urusan kami, pasti ada jalan untuk kami hadapinya dengan baik.

Ya Allah, sesungguhnya kami hanya mampu merancang, dan Engkaulah penentu segala-galanya. Yang menentukan samaada perancangan kami dapat berjalan seperti dirancang atau tidak. Kami sedar Ya Allah, apa yang kami sangka baik untuk kami, munking sebenarnya tidak baik untuk kami. Dan apa yang kami sangka buruk untuk kami, mungkin sebenarnya baik buruk untuk kami. Engkau Maha Tahu Ya Allah tentang apa yang terbaik untuk kami.

Ya Allah, kami makhluk yang lemah. Yang tidak memiliki apa-apa pun melainkan sekadar pinjaman dari-Mu. Tenaga kami, tubuh badan kami, fikiran kami, kesihatan kami..Semuannya pinjaman dari-Mu.

Ya Allah..Kami memohon kepada-Mu.. Bantulah kami dalam menghadapi kesukaran yang kami hadapi. Permudahkanlah urusan kami Ya Allah. Janganlah Engkau jadikan kesukaran yang kami hadapi dan kesibukan kami dalam menghadapinya, menjauhkan lagi diri kami kepada-Mu. Jadikanlah ia sebagai pendekat diri kami kepada-Mu.

Ya Allah..Jauhkanlah kami dari sifat putus asa. Jauhkanlah kami dari sifat yang tercela itu ya Allah. Sesungguhnya pintu rahmat-Mu Maha Luas. Tidak wajar untuk kami berputus asa.

Ya Allah, perbetulkanlah niat kami dalam berjuang. Jauhkanlah kami dari penyakit-penyakit hati. Kuatkanlah tekad kami dalam berjuang.

Hanya kepada-Mu Ya Allah tempat kami memohon dan mengharap. Perkenankanlah doa kami Ya Allah. Wahai Tuhan Sekalian Alam.

No comments:

Post a Comment

Anda juga mungkin meminati..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...